Press "Enter" to skip to content

Zakończyli śledztwo

Spread the love

Prokuratura Rejonowa w Świdnicy zakończyła dochodzenie w sprawie pożaru kamienicy Rynek 25, tzw. Pałacu Hochbergów.

Do pożaru poddasza oraz dachu kamienicy doszło 18 września ubiegłego roku (Pisaliśmy o tym tutaj: Spłonął Pałac Hochbergów!, Pałac Hochbergów po pożarze). Pożar gasiło siedemnaście zastępów straży pożarnej, a w trwającej ponad siedem godzin akcji uczestniczyło w sumie 50 ratowników. – Już ze wstępnych oględzin z udziałem biegłego wynikało, że zarzewie ognia było w kuchni jednego z lokali na czwartym piętrze w budynku Rynek 25. Wiele wskazywało, że punktem centralnym był pochłaniacz kuchenny – mówi prokurator Marek Rusin. – W opinii biegłego, która została sporządzona po dokonaniu wstępnych oględzin, znalazły się trzy możliwe wersje: zwarcie w samym urządzeniu – pochłaniaczu kuchennym, zwarcie przewodów doprowadzających energię elektryczną do pochłaniacza, lub też problemy związane z doprowadzeniem energii. Jako najbardziej prawdopodobną wersję biegły wskazał na zwarcie w przewodach doprowadzających zasilanie do pochłaniacza.

Jak informuje portal Świdnica24.pl – Biegli mówiąc o najbardziej prawdopodobnej przyczynie pożaru zastrzegli, że nie jest możliwe stuprocentowe potwierdzenie takiej przyczyny, ponieważ zarówno pochłaniacz, jak i przewody, całkowicie spłonęły. W toku śledztwa prokuratura całkowicie wykluczyła inne możliwe przyczyny pożaru, w tym dotyczące przewodów kominowych, instalacji gazowej oraz elektrycznej w budynku.

 – Wszystkie przeglądy, wszystkie kontrole były wykonywane prawidłowo, w odpowiednim czasie. Zarządca budynku posiadał pełną dokumentację z informacjami o tym, że wszystkie kontrole tych instalacji – od gazowej, przez elektryczną, po kominową – były wykonywane. W związku z tym, że nie ma żadnej winy i żadnego zaniedbania ze strony zarządcy ani lokatora, zapadła decyzja o umorzeniu postępowania – informuje Marek Rusin.

Obecnie trwają prace związane z odbudową dachu zabytkowej kamienicy, których zakończenie planowane jest na sierpień br. Koszt remontu szacowany jest na około 1,2 mln złotych.

5 LIKES

Skomentuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mission News Theme by Compete Themes.